Tylko niektórzy z podejmujących postanowienia noworoczne uznało, że udało im się osiągnąć swoje cele. Niektóre z najczęstszych noworocznych postanowień obejmują utratę wagi, przestrzeganie zdrowszej diety, regularne ćwiczenia, dokonywanie lepszych wyborów finansowych, rzucenie palenia i spędzanie więcej czasu z rodziną, czytanie książek.

Według jednego z badań opublikowanych w Journal of Clinical Psychology, ci, którzy ustalili sobie jakieś cele, są 10 razy bardziej skłonni do zmian swoich dotychczasowych nawyków niż osoby, którzy nie stawiają sobie żadnych rocznych postanowień.



5 Książek, które pomogą zrealizować postanowienia noworoczne – http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/5-ksiazek-ktore-pomoga-zrealizowac-postanowienia-noworoczne/

Nowy rok wydaje się dobrym początkiem do zmian, dlatego tak wiele osób często podejmuje w tym czasie wzniosłe postanowienia. Chociaż praktyka ta może czasami prowadzić do tego, że ludzie „stawiają sobie więcej za cel aniżeli są w sanie osiągnać”, dążenie do postanowień może również stanowić wspaniałe możliwości przezwyciężenia zmagań z siłą woli, determinacją i pomysłowością.

Każdego roku miliony dorosłych postanawiają „schudnąć”, „być bardziej produktywnym” lub „nabrać formy” w ciągu następnego roku. Zamiast wybierać tak niejednoznaczny cel, skup się na czymś bardziej konkretnym. Innymi słowy, wybierz bardzo konkretny, możliwy do osiągnięcia cel. Podejmowanie zbyt wielu celów naraz może być zniechęcające. Może to być szczególnie trudne, ponieważ ustanowienie nowych wzorców zachowań wymaga czasu i ciągłego wysiłku. Życzymy osiągnięcia celów w Waszych postanowieniach.