Podczas gdy dobra rada biznesowa może dosłownie przejść obok ciebie, niektórzy z was nawet nie wchodzą do drzwi. Istnieje również bardzo duże prawdopodobieństwo, że znajduje się on na całej ulicy. Prawdziwym problemem jest to, że nigdy nie wiadomo, z kim z tych tak zwanych ekspertów się spotkasz. Może to być ekspert w małym miasteczku, dużym mieście, guru internetu, a nawet czołowy profesjonalista w rozwijającej się branży. Oznacza to, że musisz bardzo uważać, w co się angażujesz.

Nawet jeśli większość ludzi nie będzie się starała wyjść i znaleźć dobrych rad, istnieje bardzo duża szansa, że ​​otrzymasz je od ludzi, których już znasz. Być może twój najlepszy przyjaciel dokonał wielkiego przełomu i jest gotowy ci o tym opowiedzieć, a może po prostu zostawił na twoim biurku szczególnie cenne informacje biznesowe. Bez względu na to, kim jesteś, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w ich pismach, przemówieniach, artykułach lub filmach znajdziesz dobre rady. Kluczowe jest oczywiście to, czy chcesz internalizować informacje. Jeśli spróbujesz ślepo przyjąć każdą napotkaną radę, możesz w przyszłości spowodować więcej bólu serca.

Zanim zdecydujesz się znaleźć dobrą poradę z dowolnego źródła, zwłaszcza jeśli pochodzi ona od znanego eksperta, pierwszym krokiem, jaki musisz zrobić, jest zaprzestanie jej poszukiwania. Większość ludzi czuje, że muszą stale poszukiwać różnych ekspertów z różnych dziedzin, ponieważ wciąż znajdują nowych i mniej uznanych ekspertów w swoich dziedzinach. Jeśli jednak nie będziesz szukać ekspertów na chybił trafił, poświęcisz znacznie więcej czasu na pielęgnowanie relacji z ludźmi, którzy są warci twojego czasu. Kiedy wiesz, co chcesz uzyskać od swoich grup biznesowych w mediach społecznościowych lub lokalnej grupy biznesowej, możesz łatwo wybrać osoby do naśladowania i nawiązać z nimi stałe relacje.



Rzadko zdarza się, aby osoba, która twierdzi, że dokładnie wie, czego chcesz i czego potrzebujesz, da ci dokładnie to, czego według niej chcesz. Dlatego musisz bardzo uważać na to, kogo obserwujesz, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwijanie relacji z innymi ludźmi. Następnym razem, gdy usłyszysz guru mediów społecznościowych, który mówi o nawiązywaniu kontaktów i związkach, zwróć większą uwagę. Wspaniałą rzeczą w świadomości, że podążają za ekspertami w swojej dziedzinie, jest to, że zazwyczaj oferują dobre porady biznesowe, nawet jeśli podążają za kimś, kto niekoniecznie musi być ekspertem.

Są też chwile, kiedy potrzebujesz dobrej rady i niekoniecznie podążasz za ekspertem, ale i tak musisz podążać za daną osobą, żeby usłyszeć, co ma do powiedzenia. Na przykład, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak pozyskiwać kapitał, poszukaj kogoś, kto już to zrobił, i poprosił o radę. Możesz także potrzebować dobrych porad, jak rozwijać swój biznes od podstaw.