Historia, to nasze wspólne dziedzictwo tworzone przez i dla ludzi. Nie zawsze jest ona łatwa do przekazania dzieciom. Trudne tematy związane z burzliwą przeszłością Europy i świata, z jej kształtowaniem się i rozwojem, to kompleksowe zadanie dla pedagogów.

W powieści „Renée” autorka proponuje podejście do tej tematyki wspólnego dziedzictwa historycznego przez zabawę w detektywów. Opowieść rozgrywa się w Miejskiej Szkole Artystycznej, gdzie króluje taniec, muzyka i sztuki plastyczne. Nic w natychmiastowym połączeniu z historią pisaną przez duże H. A jednak…

Zobacz gdzie kupić

Dziwne zdarzenia paranormalne, manifestujący się duch, który śpiewa nieznane piosenki, to powód do podjęcia śledztwa przez grupę młodych tancerzy. Przy użyciu metod współczesnej technologii, archiwum biblioteki miejskiej i ich niezwykłej determinacji, amatorscy badacze odkrywają źródło problemu i fakty, o których właśnie zaczynają się uczyć w szkole. Zamiast wkuwania na pamięć dat i suchych opisów, przeżywają autentyzm historii w swojej zwykłej codzienności. Lekcja poznania i inteligentne czerpanie z doświadczeń przeszłości to cel wszystkich przekazów historycznych. Nagrodą dla najwytrwalszych i najsprytniejszych jest imienny zapis na kartach historii.

Kim jest tajemnicza zjawa „Renée?

http://www.psychoskok.pl/aktualnosci/tajemnicza-zjawa-renee

Powieść ta, jest adresowana do młodych czytelników, którzy rozpoczynają szkolną przygodę z historią. Tą pisaną przez duże H i widzianą z globalnego punktu widzenia i o szerokim europejskim zasięgu. Nawet światowym, bo autentyczne elementy historyczne, służące za inspirację do „Renée” istnieją we wspólnym dziedzictwie. Ślady ich odnajdujemy często w muzeach i zbiorach archiwalnych.
Zobacz gdzie kupić