Pedagodzy, psycholodzy, pediatrzy oraz opiekunowie i rodzice zwracają uwagę, jak ważne są książki w życiu dziecka. Naukowcy dowiedli, że dziecięcy mózg lubi kontakt z literaturą. Zalety czytania dzieciom potwierdzono licznymi badaniami. Czytanie malcowi wspiera jego rozwój i pozostaje źródłem wiedzy o sobie i świecie. To dlatego czytam dzieciom po polsku i nie tylko.

Książki z kategorii JĘZYKI OBCE dla dzieci i nie tylko https://tylkorelaks.pl/30-jezyki-obce

Każde dziecko jest cudem. Wszyscy dorośli ludzie wiedzą, że dorastająca latorośl to przyszłość świata, o którą trzeba dbać. Święty Jan Paweł II mądrze stwierdził: „Dzieci są nadzieją, która rozkwita wciąż na nowo, projektem, który nieustannie się urzeczywistnia, przyszłością, która pozostaje zawsze otwarta”. Rodzice, opiekunowie i przedstawiciele kadry pedagogicznej dokładają więc wszelkich starań, by ukształtować mądrego, nowego człowieka. Czytanie dzieciom to podstawowe narzędzie wychowawcze. Kontakt z literaturą uczy i bawi. Prozdrowotne właściwości czytania dzieciom są imponujące. Mózg dziecka lubi czytać. Potwierdzają to naukowcy.

Naukowcy z Cincinnati Children’s Hospital w Stanach Zjednoczonych postanowili sprawdzić, czy czytanie w jakikolwiek sposób wpływa na mózg. W związku z tym przebadali 19 dzieci w wieku 3 do 5 lat. Wyniki opublikowane w magazynie „Pediatrics” jednoznacznie pokazały, że u dzieci, którym rodzice często czytali książki o wiele bardziej, zaktywizował się w trakcie badania obszar mózgu, który odpowiada za rozumienie i wizualizację obrazów.

mamadu.pl

Czytam dzieciom po polsku i nie tylko. To stwierdzenie wypowiadane przez wielu kochających rodziców. Starają się oni dostarczyć młodemu pokoleniu bezcennych bodźców intelektualnych. Oczywiście pedagodzy, psycholodzy oraz psychoterapeuci zawsze przypominają ważny fakt. Czytanie dzieciom w jakimkolwiek języku zacieśnia emocjonalną więź.  Czytaj mi tato, czytaj mi mamo… https://www.psychoskok.pl/aktualnosci/czytaj-mi-tato-czytaj-mi-mamo/ Bliskość nawiązywana w trakcie wspólnego poznawania literackich historii jest okazją do okazywania uczuć. Zaspokojona potrzeba bliskości i poczucia bezpieczeństwa to podstawa, dzięki której wsparty zostaje rozwój psychiczny dorastającego człowieka. Spokój ducha jest potrzebny ludziom w każdym wieku.

Czytanie to jeden z najskuteczniejszych i najtańszych sposobów budowania zasobów wewnętrznych dziecka. Głośne czytanie dziecku rozwija język, pamięć, wyobraźnię, uczy myślenia i koncentracji.

Kamila Madeja-Biel, Instytut Psychologii, Dolnośląska Szkoła Wyższa

Czytajmy więc dzieciom w języku polskim i nie tylko. Obcowanie z tekstem czytanym, a następnie nabywanie umiejętności samodzielnego czytania to podstawowa na drodze nabywania zdolność komunikowania się z otoczeniem. Psychologowie podkreślają, że: „dzieci podczas słuchania ulubionych bajek z dużą łatwością przyswajają nowe słowa, przez co wzbogacają swoje słownictwo i kształtują swój styl wypowiedzi”. Czytajmy dziecku w obcym języku. Zasłyszane, obcojęzyczne zwroty ułatwią naukę nowego języka, a jest to wiedza wymagana w przedszkolach oraz szkołach. To nieoceniony aspekt edukacyjny, który należy wykorzystać.

Książki dwujęzyczne dla dzieci https://www.psychoskok.pl/aktualnosci/ksiazki-dwujezyczne-dla-dzieci/

Bajki uczące dzieci języka angielskiego propaguje coach, przewodnik duchowy oraz znawca sztuki medytacyjnej, Wojciech Filaber. Autor będący Polakiem od wielu lat mieszka i pracuje w Wielkiej Brytanii. Dzięki temu wie, jak przydatna jest znajomość języka angielskiego. Przed dziećmi rozpościera się przyjemna ścieżka edukacyjna, która z pewnością zaprocentuje w dorosłym życiu. „Historyjki dla dzieci w języku polskim i angielskim” to propozycja Wojciecha Filabera. ta przepięknie ilustrowana książeczka przeznaczona jest dla dwujęzycznych maluchów oraz tych dzieci, które dopiero zaczynają poznawać język angielski. Każda z opisanych w tej pełnej przygód książeczce, bajka celowo została zaprezentowana w języku polskim oraz języku angielskim. Dzięki temu młodzi czytelnicy będą mogli porównywać poznawany zapis. Sposób, by szybko nauczyć dziecka angielskiego, został odkryty przez Wojciecha Filabera. Rodzice i opiekunowie powinni z tego skorzystać.

Kolejny tom bajek został już napisany. Myślę, że wkrótce, najprawdopodobniej w tym roku, zostanie wydany. Jeśli chodzi o twórczość dla młodszych czytelników, wydaje mi się, że na razie na tym poprzestanę.

Wojciech Filaber

Pisarz zrobił wszystko, żeby ułatwić dzieciom poznawanie i naukę obcego języka. Zgodnie z obietnicą ukazały się ,,Historyjki dla dzieci w języku polskim i angielskim. Część II – kolorowanka”. Wojciech Filaber wzmocnił przekaz edukacyjny poprzez ilustracje, które dziecko może samodzielnie pokolorować. To znany od lat sposób, żeby efektywniej przebiegał proces zapamiętywania. Słuchaj, próbuj samodzielnie czytać i koloruj. To wskazówka pisarza. W trakcie nauki języka angielskiego nie zabraknie rozrywki. W końcu kształcenie poprzez czytanie to prawdziwa przyjemność i prozdrowotny sposób wykorzystania czasu wolnego. W tej książeczce zebrano, aż 10 mądrych, psychoedukacyjnych bajek. Bohaterami wszystkich historyjek są sympatyczne zwierzęta, przeżywające niezwykłe przygody. Malec, który będzie miał kontakt z tą książeczką, na pewno zacznie uważnie przyglądać się przyrodzie. Pobudzanie dziecięcej wrażliwości i wyobraźni poprzez naukę jest więc możliwe.

Dzieci mają niezwykle silną energię życiową. Młodym odkrywcom potrzebny jest ruch. Miłośniczka sztuk tanecznych, Katarzyna Ducros z myślą o dzieciach napisała baśń taneczną „Zielone róże”. Pozytywne właściwości literatury zostały połączone z magią baletu. Główna bohaterka tej opowieści to zauroczona urodą tytułowych kwiatów, młoda mama o imieniu Anna. Wierzyła, że jej pochodzący z zamożnej rodziny mąż, zapełni jej życie  szczęściem. Niestety tak się nie stało. Zawiódł ją ukochany, a nawet rodacy. Na szczęście jest to bajka, więc wszystko dobrze się kończy. Zwycięża miłość, a w tle bajeczne róże. Magia się wypełni pod warunkiem, że Anna sprosta zadaniu wyznaczonemu przez samą królową. Aktywne czytanie zachęca odbiorców do nauki tańca. Treść dopełniają pastelowe rysunki figur tanecznych.

Książka dostępna w sprzedaży – https://www.psychoskok.pl/produkt/zielone-roze/

Popróbuj swoich sił! W środku znajdziesz przepis na to, jak wczuć się w role prawdziwego tancerza. Przeczytaj opowiadanie, poskładaj figury i pokaż publiczności, co potrafisz!

Katarzyna Ducros

Czytać dzieciom warto po polsku i nie tylko. W edukacji przedszkolnej, szkolnej i młodzieńczej, a potem w dorosłym życiu wyjątkowo przydatna okazuje się znajomość języka angielskiego. „Zielone róże” zostały wydane w wersji anglojęzycznej – „The green roses”. Katarzyna Ducros zapewnia, że uczyć się i doskonalić znajomość języka można w trakcie tańca. Efekty tak wielozmysłowej nauki są zaskakujące. Najmłodsi  z pomocą rodziców/opiekunów mogą odsłuchiwać odczytywaną treść. Kilkuletnie dzieci mogą zapoznawać się z treścią, porównując bajkę w języku polskim do tej, która pojawiła się w języku obcym. Starszaki oraz nastolatki powinny próbować uczyć się na pamięć fragmentów tekstu, a następnie opowiadać go w trakcie baletu lub tworzenia choreografii. Pozostaje życzyć dobrej zabawy i przyjemnej nauki.

Książki edukacyjne – przyjemne z pożytecznym https://www.psychoskok.pl/aktualnosci/ksiazki-edukacyjne-przyjemne-z-pozytecznym/

Powyżej, pokrótce  wskazano, co u najmłodszych może  uczynić kontakt z literaturą piękną. Żeby dziecięcy mózg rozwijał się prawidłowo, należy zapewnić mu dostęp do wartościowych treści. Czytajmy dzieciom po polsku i nie tylko, od pierwszych chwil życia. Uczmy tego, co najważniejsze. Najmłodszym poleca się najpiękniejsze bajki, baśnie oraz pouczające historyjki. Na każdym etapie rozwoju zalecane są, także opowiadania psychoedukacyjne. Nie można także zapominać, że siłę wewnętrzną i poczucie własnej wartości najmłodszych czytelników buduje wspólne czytanie z rodzicem, czy opiekunem.

Bajki w języku obcym i nie tylko https://tylkorelaks.pl/30-jezyki-obce